مشاور املاک هفت یزد رسولی در یزد

ویژگی مشاور املاک خوب

مشاور املاک

زمان مطالعه 1 دقیقه

ویژگی مشاور املاک خوب
🏠پوشش مناسب🏠

در مرحله اول ، افراد بر اساس ظاهرشان مورد توجه قرار می گیرند یعنی 3 ثانیه اول ارتباط با مشتری ، این ظاهر مشاور است که به چشم می آید و مشتری در همان ثانیه های اول تصمیم می گیرد که این رابطه را ادامه دهد یا خیر! در حقیقت پوشش مشاور ، اعتبار اولیه خاصی را به او می بخشد .
از لحاظ روانشناسی لباس و ظاهر آراسته ، بر اعتماد به نفس افراد تاثیر به سزایی داشته و همین امر تا حدی ، باعث جذب افراد دیگر می گردد و موجب بالا رفتن عملکرد می گردد.دقت کنید که پوشیدن لباس زیبا به معنی خرید لباس های گران قیمت نمی باشد بلکه فرم لباس و تمیزی و آراستگی آن است که مد نظر می باشد .
برای مشاورین املاک پوشیدن لباس های رسمی با رنگهای خنثی بهترین گزینه می باشد . تا آنجایی که می توان باید از پوشیدن تی شرت های عکس دار ، جین های تنگ و پاره و رنگ های تند شبرنگی اجتناب کرد.

🏠فن بیان خوب🏠

خوش صحبت بودن یکی از ویژگی های اصلی یک مشاور می باشد که کاملا اکتسابی می باشد و می توان آن را فرا گرفت . یک مشاور ، هر چقدر دامنه لغات و اصطلاحات تخصصی اش وسیع تر باشد تسلط بر گویش و متقاعد کردن مشتری به مراتب بالاتر می رود . آگاهی داشتن از لحن صوتی خود در موارد احساسی گوناگون کمک شایانی به مشاور در فن بیانش میکند.

🏠جلب اعتماد مشتری🏠

بهترین کار برای ایجاد اعتماد ، صداقت و راستگویی مشاور می باشد ، صحت و درستی اطلاعات داده شده از طرف مشاور در طول زمان ، باعث اعتبار وی شده و نام او را پرآوازه خواهد کرد . متاسفانه به علت یک سری دغل کاری هایی که در گذشته از عده معدودی از مشاورین املاک صورت گرفته ، ذهنیت جامعه ما نسبت به این حرفه تا حدودی خدشه دار می باشد که همین امر تلاش و صداقت بیشتری را می طلبد تا در گذر زمان مردم دیدگاه بهتر و اصولی تری نسبت به این حرفه پیدا کنند .

🏠دانش ملکی🏠

دارا بودن اطلاعات به روز ملکی و تاریخچه سازه های منطقه و همچنین ارتباط با سازندگان و اطلاع دقیق از آخرین پروژه های آنان ، آگاهی از آخرین قوانین و مصوبه های شهرداری بابت ساخت و ساز ، خلاصه هر گونه اطلاعاتی که در رابطه با ملک و قوانین مربوط به آن می باشد ، دانش ملکی یک مشاور خوب به حساب می آید و آیتم بسیار با ارزشی در ارزیابی او محسوب می گردد . که مشتری با اولین گفتگویی که با مشاور انجام می دهد به میزان اطلاعات او در این باره پی خواهد برد و اغلب بر اساس همین معیار سنجش است که ، تصمیم می گیرد که ارتباط خود را با مشاورش ادامه دهد یا خیر !

🏠پیگیری مشتری🏠

داشتن تعامل مداوم با مشتری و پیگیری خواسته ایشان،رفتار بسیار ارزنده ای است و باعث برقراری حس دوستی و اعتماد بیشتر می گردد و در دراز مدت موجب خوشنامی مشاور شده و بدین طریق دامنه ارتباطات او را نیز، افزایش میدهد.باید به یاد داشته باشید که حتی اگر مشاور در وهله نخست نتواند در رابطه با کار ملکی مشتری،خدمات دلخواهی را ارائه دهد ولی ادامه ارتباط با ایشان بسیار نیکو و پسندیده می باشد .

🏠آشنایی با علوم ساختمانی🏠

بهتر است مشاوران املاک،از علوم پایه و اساسی ساختمان سازی (مهندسی عمران ) و تزئینات به روز ساختمانی،متریال ها و برند های مطرح در حوزه سازه ها و دانستن سبک های مطرح معماری دنیا تا حدودی اطلاعات مفیدی ، در جهت ارائه به مشتری داشته باشند.این مطلب به قدری حائز اهمیت می باشد که باعث تفکیک مشاور خوب و آگاه در ذهن مشتری می گردد و نشان دهنده تسلط مشاور به تمامی وجوه کار خود می باشد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.